ΔΕΝ  ΕΙΜ'  ΕΓΩ

Έπαινος Περιφερειακών Καλλιτεχνικών Αγώνων

εμφάνιση

 

Γρηγόριος Ξενόπουλος

Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 9 Δεκεμβρίου  1867. Έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια στη Ζάκυνθο, μέχρι το 1883, όταν γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για να σπουδάσει Φυσικομαθηματικά. Τις σπουδές του δεν τις ολοκλήρωσε ποτέ. Από το πρώτο ήδη έτος είχε αρχίσει την ενασχόληση με τη λογοτεχνία, η οποία ήταν και η μοναδική πηγή εσόδων του. Το 1894 παντρεύτηκε την Ευφροσύνη Διογενίδη. Το ζευγάρι χώρισε ενάμιση χρόνο μετά, ενώ είχαν ήδη αποκτήσει μία κόρη, και ο συγγραφέας παντρεύτηκε ξανά το 1901 τη Χριστίνα Κανελλοπούλου, με την οποία απέκτησε άλλες δύο κόρες.

 

Συνεργάστηκε με πλήθος εφημερίδων και περιοδικών στις οποίες δημοσίευε μελέτες, άρθρα, διηγήματα και μυθιστορήματα. Το 1894 ανέλαβε τη διεύθυνση της “Εικονογραφημένης Εστίας”, το 1896 έγινε αρχισυντάκτης του περιοδικού “Η Διάπλασης των Παίδων”, του οποίου ήταν και συνδρομητής κατά τα παιδικά του χρόνια. Είναι χαρακτηριστική η υπογραφή του “ΣΑΣ ΑΣΠΑΖΟΜΑΙ, ΦΑΙΔΩΝ”, που χρησιμοποιούσε στις επιστολές που υποτίθεται έστελνε στο περιοδικό. Από το 1901 ως το 1912 δημοσίευε στο περιοδικό “Παναθήναια” λογοτεχνικά έργα και μελέτες και από το 1912 άρχισε να συνεργάζεται με την εφημερίδα “Έθνος”, γράφοντας μυθιστορήματα σε συνέχειες. Το 1927 ίδρυσε το περιοδικό “Νέα Εστία”, του οποίου ήταν διευθυντής ως το 1934. Πέθανε στην Αθήνα στις 14 Ιανουαρίου 1951 και κηδεύτηκε δημοσία δαπάνη.

Πεζογραφικό Έργο

Ο Ξενόπουλος ήταν πολυγραφότατος συγγραφέας. Έγραψε πάνω από 80 μυθιστορήματα και πλήθος διηγημάτων. Πρωτοεμφανίστηκε στα γράμματα το 1888, με το μυθιστόρημα “Ο άνθρωπος του κόσμου”. Τα έργα του διαδραματίζονται στην Αθήνα και στη Ζάκυνθο. Θεωρείται ο εισηγητής του “αστικού μυθιστορήματος”, δηλαδή του μυθιστορήματος που διαδραματίζεται στα αστικά κέντρα. Βασικό θέμα στα έργα του είναι ο έρωτας, κυρίως μεταξύ ατόμων από διαφορετικές τάξεις. Η ικανότητά του να γράφει εύκολα και γρήγορα τον οδήγησε κάποιες φορές σε “εκπτώσεις” ως προς την ποιότητα. Πολλοί τον κατηγόρησαν, όταν άρχισε να δημοσιεύει μυθιστορήματα σε συνέχειες, ότι έκανε πολύ εύκολα παραχωρήσεις στα γούστα του αναγνωστικού κοινού και ότι χρησιμοποιούσε συχνά προκλητικές για την εποχή ερωτικές σκηνές, για να κερδίσει χρήματα. Όλοι όμως επισημαίνουν αρετές του έργου του όπως η αφηγηματική ευχέρεια, η ικανότητα να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη και η παρατηρητικότητα.

 

Θεατρικό Έργο

Το πρώτο του θεατρικό έργο, “Ο ψυχοπατέρας”, παρουσιάστηκε το 1895. Τα σπουδαιότερα θεατρικά του έργα είναι: “Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας” (1904), η “Στέλλα Βιολάντη” (1909 με τη Μαρίκα Κοτοπούλη), “Φοιτηταί” (1919). Μετάφρασε και διασκεύασε αρκετά ξένα έργα και η στάθμη της γραφής του ήταν σε όλες τις περιπτώσεις υψηλή. Συμμετείχε σε διάφορες επιτροπές δραματουργικών διαγωνισμών και το Βασιλικό Θέατρο της Αθήνας εγκαινιάστηκε το 1932 με δικό του έργο “Ο θείος Όνειρος”.

Τα περισσότερα έργα του Ξενόπουλου είναι τρίπρακτα (28). Στην πρώτη πράξη τίθεται συνήθως το θέμα και χαρακτηρίζονται τα πρόσωπα, στη δεύτερη εντείνεται η πλοκή και κορυφώνεται το δράμα και στην τρίτη έρχεται η λύση. Ο Ξενόπουλος χτίζει μεθοδικά φράση με φράση, προετοιμάζει τα επερχόμενα περιστατικά που φαίνονται λίγο άσχετα με το κύριο θέμα αλλά αποδεικνύονται αναγκαία. Ο Ξενόπουλος έγραψε με την ίδια επιτυχία και δράματα και κωμωδίες κυρίως με θέμα τον έρωτα. Τα έργα του είναι ηθογραφίες που αναδεικνύουν τη ζωή μιας εποχής ή μιας τοπικής κοινωνίας, τοπικές και εποχικές ιδιαιτερότητες παίρνουν συχνά ισχύ άγραφων νόμων που επιβάλλονται μέσα από την κοινωνία. Τα έργα του διαδραματίζονται είτε στη Ζάκυνθο, είτε στην Αθήνα και ο Ξενόπουλος έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των δύο Σχολών, της Αθηναϊκής και της Επτανησιακής.

 

 

Χρονολόγιο

9.12.1867: 

Γέννηση του συγγραφέα στην Κωνσταντινούπολη, με πατέρα τον Ζακυνθινό Διονύσιο Ξενόπουλο και μητέρα τη Φαναριώτισσα Ευθαλία Θωμάδου.

1868:

Εγκατάσταση της οικογένειας Ξενόπουλου στη Ζάκυνθο.

1879:

Έκδοση του περιοδικού “Η Διάπλασιςτων Παίδων”, στο οποίο γράφεται αμέσως συνδρομητής.

1880:

Πρώτη δημοσίευση του Ξενόπουλου, (ένα έμμετρο αίνιγμα) στη Διάπλαση.

1883:

Τελειώνει το Γυμνάσιο και πηγαίνει στην Αθήνα για να σπουδάσει Φυσικομαθηματικός. Τυπώνεται το πρώτο μυθιστόρημα του, “Θαύματα του Διαβόλου”.

1885:

Γράφει και δημοσιεύει στίχους του στην καθαρεύουσα.

1887/88:

Εγκαταλείπει τις σπουδές του και αφοσιώνεται στη λογοτεχνία.

1889/90:

Αρχίζει τη συνεργασία του με το περιοδικό “Εστία”.

1894:

Α' γάμος του με την Ευφροσύνη Αχιλ. Διογενίδη.

1895:

Παρουσιάζεται η κωμωδία του “Ο Ψυχοπατέρας”. Γεννιέται η κόρη του, Λεωνή.

1896:

Αρχισυντάκτης στη “Διάπλαση” - Ανανεώνει την ύλη της και γράφει την Α' «Αθηναϊκή Επιστολή» του.

1901:

Β' γάμος του με την Χριστίνα (Τίνα) Γ. Κανελλοπούλου.

1902:

Γέννηση της κόρης του Αικατερίνης. 

1903: 

Γέννηση του μετέπειτα γαμπρού του, Χριστόφορου Νάτσιου (γλύπτη).

1904:

Γέννηση της κόρης του Ευθαλίας (συζ. Χριστόφορου Νάτστου). “Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας”.

1906:

Επίσκεψη στη Ζάκυνθο. Εκδίδεται το μυθιστόρημα “Μαργαρίτα Στέφα”.

1908/09:

Η Κυβέλη παρουσιάζει στη Ζάκυνθο, με μεγάλη επιτυχία, το δράμα του, “Φωτεινή Σάντρη”.

1909:

“Στέλλα Βιολάντη”.

1912: 

Αρχίζει τη συνεργασία του με την εφημερίδα “Έθνος”.

1913:

“Το Ψυχοσάββατο”.

1914:

 “Το Φιόρο του Λεβάντε”.

1915:

“Ο Κόκκινος Βράχος”.

1918:

“Καβαλερία ποπολάνα”.

1919:

Του απονέμεται ο Αργυρούς Σταυρός του Σωτήρος. “Οι Φοιτηταί”.

1922:

“Το ανθρώπινο”. Του απονέμεται το Εθνικόν Αριστείο των Γραμμάτων και των Τεχνών.

1923:

“Η Αδελφούλα μου”.

1924:

“Η τρίμορφη γυναίκα”.

1925:

 “Αναδυόμενη”.

1927:

Ιδρύει και εκδίδει το περιοδικό “Νέα Εστία”.

1928:

Θάνατος της μητέρας του στη Ζάκυνθο.

1931:

Εκλέγεται ακαδημαϊκός.

1932:

“Ανιέζα”, “Θείος Όνειρος”.

1933:

“Ο ποπολάρος”. Τη διεύθυνση της “Νέας Εστίας” αναλαμβάνει ο γαμπρός του, Πέτρος Χάρης, λογοτέχνης.

1938/39:

Δημοσιεύεται η “Αυτοβιογραφία” του στην εφημερίδα “Αθηναϊκά Νέα”.

1940:

“Νύχτα γεμάτη θαύματα”.

1945:

Καταστρέφεται το σπίτι του στην οδό Ευριπίδου 42, στην Αθήνα. Γράφει στη Διάπλαση την τελευταία του “Αθηναϊκή Επιστολή”.

1948:

Διακόπτεται η έκδοση της Διάπλασης.

14/1/1951:

Θάνατος και ταφή του Ξενόπουλου στην Αθήνα.

1956:

Επανεκδίδεται η “Διάπλασις των Παίδων” από την Εύα Κυριακού και, ένα χρόνο μετά, από τον Κώστα Παράσχο.

  

 

Το Έργο μας

Το έργο μας, με τίτλο δεν είμαι εγώ ή η λογική, είναι μια τρίπρακτη κωμωδία που γράφτηκε το 1915 από τον Γρηγόριο Ξενόπουλο. Ένας καθηγητής 50 ετών, τυπικός και οικογενειάρχης, αυστηρός και υπερβολικά λογικός, που ζει ήσυχα κάνοντας τα μαθήματα και τα πειράματά του, ξαφνικά μπλέκεται σε μία τρελή κατάσταση, λόγω του γείτονα και συνονόματου του νεαρού καθηγητή αγγλικών. Η εμμονή του να θέλει να εξηγεί τα πάντα με τη λογική, τον οδηγεί σε έναν πολύ κωμικό παραλογισμό, που φέρνει τη ζωή του τα πάνω κάτω.

Εκπαιδευτικοί που προτείνουν έργα για παιδιά υποστηρίζουν για αυτό το έργο:

«Είναι μία πολύ ευχάριστη και διασκεδαστική κωμωδία. Δεν είναι μια απλή συνηθισμένη φάρσα που αρχίζει με συμπτώσεις και παρεξηγήσεις και τελειώνει με την εξήγηση και τη λύση τους. Το νόημα της είναι πολύ πιο σοβαρό, και πέρα από την εποχή της. Μας δείχνει πως η Λογική, αν δε συνοδεύεται από τη φαντασία δεν αξίζει τίποτε και μας οδηγεί σε μία ζωή στεγνή και μακριά από την πραγματικότητα...».

 

Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος μιλάει για το Δεν είμ' εγώ.

Αν η αξία ενός έργου είναι ανάλογη με το διανοητικό κόπο που στοίχισε στον τεχνίτη του, το «Δεν είμ' εγώ» είναι βέβαια το καλύτερο μου έργο. Για κανέν' άλλο δεν κοπίασα, δεν κουράσθηκα, δεν κεφαλοπόνεσα τόσο. Δυο και τρεις νύχτες έμεινα άγρυπνος να συλλογιέμαι αυτόν το λαβύρινθο της  πλοκής, πράγμα που πρώτη φορά μου συνέβη στη  θεατρική μου ζωή. Γιατί είχα να κάμω μ' ένα πλήθος περιστατικά, που έπρεπε να παρασταθούν, να πλεχθούν, να οικοδομηθούν και να ξεδιαλυθούν όλα στην πιο αυστηρή  και δύσκολη θεα­τρική φόρμα, μέσα στις τρεις αυτές  πράξεις, τις στενεμένες από την «ενότητα του χρόνου» -το  κλασικό εικοσιτετράωρο. Μα μπορώ να περηφανεύομαι  πως τα 'βγαλα πέρα χωρίς να φαίνεται καθόλου αυτός ο κόπος, δηλαδή χωρίς να κουράζεται κι ο θεατής, παρ' απενα­ντίας αυτός να ενδιαφέρεται στον υπέρτατο βαθμό, να  διασκεδάζει ολόψυχα και να γελάει αδιάκοπα, από την  πρώτη σκηνή ως την τελευταία. Σ' αυτό πρώτα  χρωστά η φάρσα μου τη μεγάλη της επιτυ­χία στο  θέατρο -μόνο στας Αθήνας παίχθηκε πάνω από  πενήντα φορές- κι έπειτα στον ηθοποιό Ν. Πλέσσα,  που πραγματικώς έπαιξε θαυμάσια τον Πέτρο  Παπαπέτρου, και μάλιστα στην Γ' Πράξη και στη  μεγάλη εκείνη σκηνή με τον Πετράκη, που τον  παίρνει στην τρέλα του για το άλλο του εγώ.

 Κι όμως η σκηνή αυτή. που αποτελεί βέβαια  το κωμικό κορύφωμα του έργου, δεν υπήρχε  σχεδόν στην πρώτη του εμφάνιση! Την είχα  σκεφτεί, την είχα σχεδιάσει, μα δεν είχα τολμήσει και να τη γράψω. Την είχα φοβηθεί σαν κάτι παρακινδυνευμένο κι ίσως ανώτερο απ' τις δυνάμεις μου. Η επιτυχία του έργου, την πρώτη βραδιά, μ' έκα­με πιο τολμηρό, κι ακόμα -χρωστώ να το πω- η κριτική του κ. Φ. Πολίτη. Αυτός δηλαδή παρατήρησε πως το Δεν είμ' εγώ, ενώ είχε «όλα τα στοιχεία ενός καλλιτεχνικού έργου», έπεφτε κάπως στην Γ' Πράξη, γιατί δεν είχα μπορέσει να τα εκμεταλλευτώ... Το αναγνώρισα. Η Γ' Πράξη μου ήταν η πιο αδύνατη από τις δύο άλλες, ενώ έ­πρεπε να είναι η πιο δυνατή. Μα εγώ ήξερα τι της έλειπε: η σκηνή εκείνη που δεν είχα τολμήσει να τη γράψω. Και κάθισα ύστερα και την έγραψα, όπως την είχα σκεφτεί, όπως μου είχ' έρθει στο φυσικό ξετύλιγμα του θέματος... Κι έτσι μπορώ κι εγώ σήμερα να έχω κά­τι αλλιώτικο απ' τα συνηθισμένα. πρωτότυπο κι ίσως μοναδικό στο σύγχρονο θέατρο: την αντιπαράσταση αυτή Πέτρου και Πετράκη στην Γ' Πράξη του Δεν είμ' εγώ.

Μα εκείνο που ιδιαίτερα μ' ευχαρίστησε τότε είναι που ο κ. Φ. Πολίτης -μόνος μέσα στους κριτικούς που το επαίνεσαν ή το κατηγόρησαν- κατάλαβε πως το έργο αυτό. καλό ή κακό. λειψό ή άρτιο. δεν είναι μια απλή. οποιαδήποτε φάρσα. Οι φάρσες δεν έχουν συνήθως «όλα τα στοιχεία ενός καλλιτεχνικού έργου», ούτε αποτελούν συχνά έργο με ιδέα και σκοπό. Το Δεν είμ' εγώ έχει την ιδέα του, έχει το σκοπό του. Μόνο ένας επιπόλαιος θα 'ταν ικανός να το περιφρονή­σει από τον υπότιτλο «τρίπρακτη φάρσα» ή να νομίσει -όπως νόμι­σαν πολλοί- ότι το θέμα είναι ο διχασμός της προσωπικότητας όπως στον Άλλον του γερμανού Paul Lindau ή στον Δόκτορα Τζέκυλ του άγγλου Stevenson. Όχι. Το θέμα είναι αυτός ο καθηγητής, ο μαθηματικός, ο λογικός Πέτρος Παπαπέτρου, που, επειδή έτυχε να ξέρει για την ψύχωση του «διχασμού» και να κάθεται στον ίδιο δρόμο μ' έναν συνονόματο του, και να του συμβούν απ' αυτό διάφορα παράξενα κι ανεξήγητα, και να του αποδοθούν κατά λάθος πολλές κακές πράξεις και ιδιότητες, αυτό στηριζόμενο στη λογική του (Χ=Α+Β), φτάνει στο συμπέρασμα πως διχάστηκε σαν τον Χάλλερ και πως κατάντησε σαν τον Τζέκυλ να βλέπει με τα μάτια του τον Άλλον, το δεύτερο του εγώ! Στα πρόθυρα δηλαδή της πιο κωμικής παραφροσύνης. Η φάρσα λοιπόν σατιρίζει την ανθρώπινη λογική, ή καλύτερα τους ανθρώπους -κι είναι τόσο πολλοί στον κόσμο!- που βασίζονται μόνο σ' αυτή και πέφτουν κάθε στιγμή έξω. [...] Η πλάνη των ανθρώπων της φαντασίας είναι κοινή, γνωστή και σατιρίστηκε χίλιες φορές. Η πλάνη των ανθρώπων της λογικής είναι πιο σπάνια, πιο ανεκμετάλλευτη και, αν δεν κάνω λάθος, πρώτη φορά σατιρίζεται. Για τούτο θεωρώ το Δεν είμ' εγώ ένα έργο πέρα για πέρα πρωτότυπο και, μολονότι ελαφρό σα μια φάρσα, μια παρωδία, πιο σοβαρό κατά βάθος από πολλά σοβαρά, και δικά μου και ξένα.

Αθήνα. Μάρτης 1928.

με την ευκαιρία της έκδοσης του Δεν είμ' εγώ

από το Βιβλιοπωλείον της Εστίας.

 

Η φάρσα μου έχει δεκαοκτώ πρόσωπα που δρουν σε τρεις μεγάλες «γεμάτες» πράξεις. Η πλοκή είναι ιλιγγιώδης... κι εξελίσσεται μέσα σε είκοσι τέσσερις ώρες. γιατί η παρεξήγηση επί της οποίας βασίζε­ται δεν μπορούσε φυσικά να διαρκέσει περισσότερο. Για να οικονομήσω λοιπόν όλ' αυτά τα πρόσωπα και τα γεγονότα σε τόσο στενά όρια. εργάσθηκα πολύ περισσότερες ημέρες παρά για οποιοδήποτε άλλο έργο μου. και το Δεν είμ' εγώ είναι το μόνο που η πλοκή του, η οικονομία του μ' άφησε άγρυπνο δύο νύχτες. Φάρσα βέβαια έγραφα κι είχα κάθε δικαίωμα να είμαι κι αυθαίρετος, κι απίθανος, και συμβατικός. Αλλά δεν ήθελα και να το παρακάνω, δεν μου άρεσε να υπερβώ. για την ευκολία μου. και κάποιο όριο. Έπειτα κι η φάρσα απαιτεί, στο είδος της, την τέχνη της και την τεχνική της, που δεν είναι καθόλου εύκολη.

Ωστόσο μπορώ να πω πως ο κόπος μου ανταμείφθηκε με το παραπάνω. Όταν πρωτοπαίχθηκε στο Αθηναίο, από το θίασο του Πλέσσα, το Δεν είμ' εγώ είχε τη μεγαλύτερη επιτυχία. Αφού το έπαιξε δεν θυμούμαι πόσες φορές εκείνο το καλοκαίρι, ο Πλέσσας τα ξανάπαιζε κάθε χρόνο μία δυο εβδομάδες -χωριστά στις χειμωνιάτικες περιοδείες του- και δεν το άφησε παρά μόνο όταν ο έξοχος εκείνος κωμικός απεφάσισε να μεταπηδήσει στο ελαφρό μουσικό θέατρο. Μα και η κριτική υποδέχτηκε το έργο καλά. Ακόμα και ο Φώτος Πολίτης... Ήταν ικανός, βλέπετε, να βρει καλλιτεχνική αξία και σε μια απλή φάρσα, κι είχε σκοπό να το παίξει και στο Εθνικό Θέατρο, όταν θα έβρισκε τον κατάλληλο πρωταγωνιστή. Αργότερα το τύπωσα και σε βιβλίο και η Ακαδημία Αθηνών το εβράβευσε ως το καλύτερο Θεατρικό έργο εκείνου του χρόνου.

Αθηναϊκά Νέα, .3 Νοεμβρίου 1943

 

...Το ίδιο και για το θέατρο, γράφω χωρίς κανέναν προϋπολογισμό, εκείνο που μ' αρέσει κι εκείνο που μου 'ρχεται. Έχω μια έμπνευση για τραγωδία; Θα γράψω μια τραγωδία σαν το Ψυχοσάββατο, που άρεσε και του Χατζόπουλου και του Ποριώτη. Έχω μια έμπνευση για φάρσα; Θα γράψω μια φάρσα σαν το Δεν είμ' εγώ, που άρεσε και του Φώτου Πολίτη και του Λάμπρου Αστέρη. Αλλά και το Ψυχοσάββατο και το Δεν είμ' εγώ αρέσουν το ίδιο σ' όλον τον κόσμο; «Καθένα στο είδος του», όπως λένε κι οι κυρίες, που κοιτάζουν στη σκηνή με τα φασαμέν. Δε φταίω πάλι εγώ, δεν το κάνω ξεπίτηδες. Το μόνο που κάνω ξεπίτηδες είναι ότι, και το ένα και το άλλο, τα γράφω με όλη μου την ψυχή, με την ίδια γνώση, ειλικρίνεια κι ευσυνειδησία. Όπως οι παλλαϊκοί Ιππότες, κάνω κι εγώ ό,τι πρέπει, και ας βγει ό,τι θέλει.

1916

 

Διανομή ρόλων (με τη σειρά εμφάνισης):

  

Μαρίκα, καμαριέρα στου Πέτρου                                Ρεβέκκα Μπαλάση, Αλεξάνδρα Σαγάνη

Πολύμνια, ράφτρα                                                      Δανάη Κόγια, Μαρίνα Στράτη

Θέμος, μαθητής του Πέτρου                                        Στέφανος Νάνος

Φρόσω, η γυναίκα του                                                 Έφη Παππά, Κωνσταντίνα. Παρασκευοπούλου

Η Μαμά της Φρόσως                                                   Αγγελική Σπυροπούλου, Αναστασία Χρηστάκη

Κυρά Σταμάτα, υπηρέτρια στου Πετράκη                  Αναστ. Σαγάνη, Βαρβάρα Βογιατζή, Δημ. Κόγια

Γκαρσόνι                                                                     Καισ. Νεμπιάι , Κ. Τσαντήλας, Χρ. Δαλαμάγκας

Πέτρος Παπαπέτρου, καθηγητής Μαθηματικών         Άρης Χατζηιωάννου Μαστραγγελής

Βάσω, ανιψιά της κυρά Σταμάτας                              Ίνα Βεΐζη, Φασσέα Άννυ

Πετράκης Παπαπέτρος, καθηγητής Ξένων Γλωσσών Αλέξης Ζακυνθινός

Γιώργος, φίλος του Πετράκη                                       Γιώργος Ντούλας

Ντεζιρέ, Γαλλίδα ερωμένη του Πετράκη                     Κατερίνα Τρευλοπούλου, Γεωργία Χριστάνα

Κική, ερωμένη του Γιώργου                                        Χριστιάννα Γκούσιο , Ελ. Σταγιά, Ελ. Βασιλείου

Μπάρμπας της Ελπινίκης                                           Βαγγέλης Σταύρου

Ξάδελφος                                                                    Παναγιώτης Ντούλας

Λούστρος                                                                     Κωνσταντίνος Τσαντήλας

 

Μακιγιάζ: Παρασκευή Χριστοδημητροπούλου

Υποβολέας: Βασιλική Χαχάλη

Φροντιστής Σκηνής: Αντωνία Αγά

Μουσική Επιμέλεια: Κατερίνα Ρίστα

Κοστούμια: Χριστίνα Χαχάλη

 

Η υπεύθυνη της θεατρικής ομάδας

Δέσποινα Στυλιανίδου

 

 

 

Φωτογραφίες από την παράσταση "Δεν είμ' εγώ"
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
 
     
Στην κορυφή της σελίδας Επιστροφή στην αρχή της σελίδας

Επιστροφή στη Θεατρική Ομάδα