ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Σχολικό έτος 2010-2011

ΠΕΝΘΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Από τα τέλη Οκτωβρίου του σχολικού έτους 2010-2011 λειτούργησαν στο χώρο του σχολείου μας, κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Πέμπτη 13.55-15.30 τα προγράμματα:

α)«Η ζωή και το έργο του Ελευθέριου Βενιζέλου» στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας της γ’ Γυμνασίου με υπεύθυνη καθηγήτρια την Κολοκυθά Ελένη,

β)«Μεσαιωνικές Πόλεις:Ευρώπη - Βυζάντιο» στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας της β’ Γυμνασίου με υπεύθυνες καθηγήτριες τις Γεωργακούλια Γιάννα και Ξυναριανού Κυριακή,

γ)«Βιοποικιλότητα στο περιβάλλον μας… ξεκινώντας από το γειτονικό δασάκι του σχολείου μας μέχρι τα ευρωπαϊκά δάση» στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αγωγής με υπεύθυνους καθηγητές τους Χαρματζή Γιώτα και Χωματά Κώστα.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς και με βάση τους στόχους αυτών των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είχε σχεδιασθεί από τους υπεύθυνους καθηγητές η οργάνωση μιας επίσκεψης στους χώρους που οι συμμετέχοντες μαθητές μελετούσαν και με τους οποίους ασχολούνταν. Έτσι, αποφασίστηκε η πραγματοποίηση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής ως δραστηριότητας που θα συνδύαζε τη βιωματικότητα, τη συνεργασία αλλά και θα πρόσφερε παράλληλα την ευκαιρία για γνωριμία με ένα άλλο ευρωπαϊκό κράτος.

Η πόλη που επιλέχθηκε ήταν το Παρίσι (2/4-6/4 2011) δεδομένου ότι η πρωτεύουσα αυτή συγκέντρωνε τα στοιχεία τα οποία κάλυπταν θεματικά και τα τρία προγράμματα αλλά και για να πραγματοποιηθεί μόνο μία εκδρομή που θα διευκόλυνε και το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου μας.

Τα κριτήρια με τα οποία επελέγη ο συγκεκριμένος προορισμός ήταν η προσπάθεια για βιωματική σύνδεση των μαθητών με το χώρο που συνέβησαν σπουδαία ιστορικά γεγονότα με κεντρικό πρόσωπο τον Ελευθέριο Βενιζέλο (πχ. υπογραφή Συνθήκης Σεβρών) η επίσκεψη σε μία πόλη που φέρει μεσαιωνικά στοιχεία (πχ. Ανάκτορα Chantilly) καθώς και η δυνατότητα για περιβαλλοντική εκπαίδευση στην ευρωπαϊκή φύση (πχ. Δάση Βουλώνης).

Ωστόσο, πέρα από την ικανοποίηση των στόχων του κάθε προγράμματος χωριστά δινόταν η ευκαιρία για επίσκεψη σε μερικά από τα πιο φημισμένα ιστορικά και καλλιτεχνικά μνημεία της Ευρώπης που οι μαθητές έχουν γνωρίσει μέσα από τις σελίδες των σχολικών τους εγχειριδίων αλλά και μια άλλη ευκαιρία: να αποκτήσουν την εμπειρία της περιπλάνησης σ’ ένα ευρωπαϊκό κράτος με διαφορετικό πολιτισμό που θα έδινε υλικό για παρατηρήσεις και συγκρίσεις, να αναλάβουν ευθύνες μα και να απολαύσουν τη συντροφιά των συμμαθητών τους.

Αρχηγός της εκδρομής: Κολοκυθά Ελένη

Συνοδεύοντες: Ξυναριανού Κυριακή, Παπαδημητρίου Σωτήρης, Φακούτσος Γιώργος, Χαρματζή Γιώτα

Προκειμένου να ενημερωθείτε καλύτερα για την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Παρίσι ακολουθεί το πρόγραμμα, επιλεγμένο φωτογραφικό υλικό αλλά και μερικές από τις εντυπώσεις των συμμετεχόντων μαθητών.

Συνοδοί καθηγητές ήταν η Κική Ξυναριανού, η Παναγιώτα Χαρματζη, ο Γιώργος Φακούτσος και ο Σωτήρης Παπαδημητρίου.

Το πρόγραμμα της εκδρομής μας ήταν το εξής:

1μέρα

Συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου και μεταφορά στον αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλου, επιβίβαση και μεταφορά στο Παρίσι. Άφιξη στο Παρίσι και μεταφορά στο ξενοδοχείο με πούλμαν και τακτοποίηση στα δωμάτια. Απογευματινή περιήγηση στην πρωτεύουσα της Γαλλίας και πρώτη γνωριμία με την πόλη στα ακόλουθα μνημεία: Παναγία των Παρισίων, Καρτιέ Λατέν, Πανεπιστήμιο Σορβόννης, Πάνθεον, Κήποι Λουξεμβούργου, Βοτανικός κήπος, γειτονιές Σαιν Ζερμαίν. Δείπνο σε τοπικό εστιατόριο και επιστροφή στο ξενοδοχείο στις 9.30 για διανυκτέρευση.

Πρόγευμα στις 7.30 και ξενάγηση στην πόλη του Παρισιού: πύργος του Άιφελ, Τροκαντερό, Αψίδα του Θριάμβου, διάσημη λεωφόρος των Ηλυσίων Πεδίων, πλατεία Ομονοίας (το σημείο που διαδραματίστηκαν  τα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορίας  της  Γαλλικής  Επανάστασης), Όπερα, Πολεμικό Μουσείο όπου είναι θαμμένος ο Μ. Ναπολέων. Επίσκεψη στο σταθμό της Λυών και επίσκεψη στις Σέβρες. Επίσκεψη στο δάσος της Βουλώνης. Το απόγευμα περιήγηση στη Μονμάρτη. Δείπνο σε τοπικό εστιατόριο στις 8.00 και επιστροφή στο ξενοδοχείο στις 9.30 για διανυκτέρευση.

3η Μέρα

Πρόγευμα και αναχώρηση στις 8.00 για ξενάγηση στο μουσείο του Λούβρου Στη συνέχεια θα επισκεφθούμε το Ανάκτορο των Βερσαλλιών και τους καταπληκτικούς κήπους. Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Το απόγευμα κρουαζιέρα στο Σηκουάνα. Δείπνο σε τοπικό εστιατόριο στις 8.00 και επιστροφή στο ξενοδοχείο στις 9.30 για διανυκτέρευση.

4η Μέρα

Πρόγευμα και αναχώρηση στις 8.00 για επίσκεψη στην Disneyland.  Επιστροφή το μεσημέρι στο ξενοδοχείο  για ξεκούραση και το απόγευμα επίσκεψη στην περιοχή του Marai, στο Μουσείο Πομπιντού και στην περιοχή της Βαστίλλης. Δείπνο σε τοπικό εστιατόριο στις 8.00 και επιστροφή στο ξενοδοχείο στις 9.30 για διανυκτέρευση.

5η Μέρα

Πρόγευμα και αναχώρηση στις 7.30 για επίσκεψη στο μεσαιωνικό κάστρο του Chantilly. Στη συνέχεια μεταφορά στο αεροδρόμιο για την πτήση της επιστροφής. Άφιξη στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλου και μεταφορά με πούλμαν στο χώρο του σχολείου.

Ο ενθουσιασμός, η χαρά και το ενδιαφέρον που κυριάρχησαν φαίνονται στα πρόσωπα όσων συμμετείχαν στην εκδρομή αυτή και αποτυπώνονται στις φωτογραφίες:

Φωτογραφίες από την εκδρομή στην Ιταλία

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

Η καλύτερη εμπειρία των τελευταίων 1Ο ετών!!!!!!!

Δάλλας Παναγιώτης Γ1

Η πρώτη μου φορά στο Παρίσι ... η πόλη του φωτός. Η πρώτη μου εντύπωση είναι μια μαγευτική πόλη, πολύ καθαρή σε σχέση με την Αθήνα. Με εντυπωσίασαν οι Βερσαλλίες με τον πλούτο τους, και τα αντικείμενα της εποχής. Επίσης κάτι εντυπωσιακό ήταν οι κήποι που ήταν περιποιημένοι και καλοδιατηρημένοι.

Γκούμα Κωνσταντίνα Α1

Το Παρίσι είναι πραγματικά μια αξιοθαύμαστη πόλη, με μεγάλη ιστορία. Εκτός όμως από αυτό ήμασταν μια φανταστική παρέα.

Δεν θα ξεχάσω τις μέρες που ήμασταν εκεί. Περάσαμε απίθανα. Η κρουαζιέρα του Σηκουάνα, οι κήποι των Βερσαλλιών, το Μουσείο του Λούβρου, η Disneyland και το κάστρο Σαντιγύ ήταν οι πιο αξέχαστες στιγμές της εκδρομής. Ήταν για μένα μια εμπειρία ζωής και με την πρώτη ευκαιρία θα ήθελα να ξαναπάω γιατί στο Παρίσι μπορούμε να “ανακαλύψουμε” και άλλα πράγματα. Ήταν απλά τέλεια.

Τσικούκου Άννα Γ3

Το Παρίσι είναι μια πολύ γοητευτική πόλη με πολλά αξιοθέατα. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο είναι το κάστρο de Chantily με την υπέροχη θέα τους υπέροχους κήπους και την τάφρο με νερό. Επίσης μου άρεσαν οι Βερσαλλίες με τους κήπους στους οποίους έτρεξα κιόλας. Αξιόλογα είναι επίσης τα δάση της Βουλώνης με τα πανύψηλα δέντρα και τις λιμνούλες. Εντυπωσιακός είναι ο Πύργος του Άιφελ με τα χιλιάδες λαμπιόνια που αναβόσβηναν το βράδυ και ο Σηκουάνας ποταμός.

Μια βόλτα με το ποταμόπλοιο στο Σηκουάνα είναι σαν ένα όνειρο. Πολύ όμορφη εκκλησία ήταν η Μονμάρτη με θέα το Παρίσι.

Μπαλαούρας Κων/νος Γ2

Γενικά στο Παρίσι πέρασα υπέροχα σε όλα τα μέρη που επισκεφτήκαμε.

Ένα αξιοθέατο το οποίο με εντυπωσίασε ήταν το παλάτι και οι κήποι των Βερσαλλιών επειδή δείχνει το πόσο πλούσια και πολυτελή ζούσαν οι βασιλικές οικογένειες εκείνη την εποχή.

Επίσης μου άρεσε το Μουσείο του Λούβρου γιατί έχει εντυπωσιακά εκθέματα όπως η “Νίκη της Σαμοθράκης η “Μόνα Λίζα” και η “Αφροδίτη της Μήλου”.

Πλατανιά Νεφέλη Α3

Οι εντυπώσεις μου από το Παρίσι ήταν οι καλύτερες. Όλα όσα είδαμε ήταν φανταστικά. Κάθε μέρα μου ήταν γεμάτη χαρά, ενθουσιασμό κι ευτυχία. Τα αγαπημένα μου μέρη μου ήταν το κάστρο του Σαντιγύ και η κρουαζιέρα στο Σηκουάνα. Γενικά περάσαμε εκπληκτικά!!!!!

Κουτρουμάνου Κωνσταντίνα Γ2

Εν αρχή το φως. Την στιγμή που το παριζιάνικο φως θα σε λούσει και θα σε βοηθήσει να δεις τις ομορφιές της πόλης θα νιώσεις πως πέρασες σε έναν άλλο κόσμο . Έναν κόσμο από τα όνειρα σου, όπου πάντα ήθελες να πας και τώρα που έφτασες σου φαίνεται τόσο υπέροχα που φοβάσαι πως όλα θα χαθούν από στιγμή σε στιγμή. Τουλάχιστον έτσι αισθάνθηκα εγώ όταν κατέβηκα στο αεροδρόμιο του Σαν ντε Γκωλ.

Στην πρώτη μου βόλτα μου βρισκόμουν σε μια κατάσταση έκστασης. Η κλωστή που διαχωρίζει το παρελθόν από το παρόν στο μυαλό μου έγινε τόσο λεπτή σχεδόν έσπασε. Με τα νεοκλασικά κτίρια μπροστά μου δεν ήταν δύσκολο να αφήσω την φαντασία μου να πιστέψει πως οι Παριζιάνοι ήταν ντυμένοι με ρούχα του 18ου αιώνα και αντί για αυτοκίνητα άμαξες κυκλοφορούσαν παντού. Αν και περιπλανήθηκα πολλές φορές ακόμα στα σοκάκια του Παρισιού η εντύπωση πως ζω σε παραμύθι βρίσκονταν ακόμα εκεί.

Οι μέρες στο γαλλικό έδαφος μπορούν να χαρακτηριστούν ως κάποιες από τις καλύτερες της ζωής μου. Ξεχειλίζουν από έντονες εμπειρίες. Αν όμως έπρεπε να απομονώσω μία θα έλεγα τις Βερσαλλίες. Ο ρομαντισμός και η χλιδή που κυριαρχούν στο παλάτι με έκαναν να νιώσω πως ήταν το φυσικό μου περιβάλλον. Οι κήποι μπορούν να παρομοιαστούν με έναν παράδεισο, όπου Θεός είναι ο βασιλιάς και άγγελοι οι υπηρέτες και οι κυρίες των τιμών. Θα πρέπει να πω πως αν δεν επισκεφτείς τις Βερσαλλίες δεν μπορείς να καταλάβεις πως βρίσκεσαι στη Γαλλία.

Στο τέλος έφυγα πιστεύοντας αυτό που πίστευα από την αρχή. Πως το Παρίσι είναι το πιο κατάλληλο μέρος για πλάσματα ονειροπόλα και ρομαντικά όπως εγώ!!!!!!

Μαρδαβάνη Χριστίνα Α2

Στο Παρίσι ήταν απίστευτα!! Πιο πολύ μου άρεσαν οι κήποι των Βερσαλλιών το κάστρο του Σαντιγύ η κρουαζιέρα στο Σηκουάνα με το φωτισμένο Πύργο του Άιφελ και το μουσείο του Λούβρου και ειδικά η Νίκη της Σαμοθράκης. Η Γαλλία μου φάνηκε υπέροχη το βράδυ καθώς φεύγαμε, γιατί ήταν ολόκληρη φωτισμένη.

Η πιο τέλεια μέρα ήταν η τέταρτη γιατί πήγαμε Disneyland και γνωρίσαμε πολλές σημαντικές προσωπικότητες (Αλαντιν, Μίκυ Μάους κ.α). Αυτό μου έκανε εντύπωση από όλα τα άλλα ότι στις διαβάσεις πεζών, όταν κάποιος ήθελε να περάσει απέναντι τα αυτοκίνητα σταματούσαν!!!!!

Τρευλοπούλου Ελένη Γ3

ΠΑΡΙΣΙ!!! μια πόλη βγαλμένη από παραμύθι. Περπατώντας στους δρόμους της ανακάλυψα ότι κάθε πετραδάκι της αποτελεί απομεινάρι πολιτισμού!

Οι μέρες εκεί κύλησαν πανέμορφα με το πρόγραμμα να είναι γεμάτο από γνώση, ενθουσιασμό, διασκέδαση και μοναδικές στιγμές με φίλους και καθηγητές που υπερνίκησαν κάθε αίσθημα κούρασης. Τα μνημεία όλα εξίσου εντυπωσιακά και χαραγμένα στη μνήμη μου που δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω κάποιο απο αυτά.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους συνέβαλαν στην οργάνωση αυτής της εκδρομής και μια ευχή για παρόμοιες μελλοντικές αξέχαστες εμπειρίες!!!!!

Δημητροπούλου Μαρία Γ1

Το ταξίδι στο Παρίσι ήταν μοναδικό ! Μάλλον το ωραιότερο που έχω κάνει στη ζωή μου. Γνωρίζοντας καλύτερα την πόλη του φωτός ανακαλύψαμε τον πολιτισμό των Γάλλων και εκπλαγήκαμε από το υπερθέαμα που αντικρίσαμε .Το κάθε τους αξιοθέατο ένδειξη θαυμασμού, οι δρόμοι τους γεμάτοι ζωντάνια, χαρά και μαγεία. Η ζωή των Παριζιάνων πραγματικά αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τους άλλους λαούς λόγω της αισιοδοξίας τους και της καλής διάθεσης που υπάρχει.

Προσωπικά από το κάθε μέρος έχω να θυμάμαι και κάτι το διαφορετικό. Πάντως πιο έντονα στη μνήμη μου έρχεται η ρομαντική κρουαζιέρα στο Σηκουάνα, ο μεγαλοπρεπής Πύργος του Άιφελ, η παραμυθένια Disneyland, στην οποία περάσαμε συγκλονιστικά, τα ευτράπελα με τους Γάλλους καθώς ήμουνα με τη φίλη μου Βαγγελίτσα, οι αστείρευτες σε σημείο εξοντωτικές απο το γέλιο στιγμές στο ξενοδοχείο και πάνω απ΄ όλα το ότι καταφέραμε και γίναμε μια φοβερή παρέα!!

Α!! Και κάτι τελευταίο !!! Πρέπει να ευχαριστήσουμε τους καθηγητές μας, οι οποίοι ανέλαβαν να μας πάνε στο Παρίσι. Έτσι χρωστάμε ευχαριστώ στις κυρίες Ξυναριανού, Χαρμαντζή, Κολοκυθά και στους κυρίους Φακούτσο και Παπαδημητρίου που μας συνόδευσαν !!!!!!

Κατή Κων/να Α2

Το Παρίσι είναι γνωστό ως η πόλη του φωτός. Πολλοί νομίζουν ότι το φως αυτής της πόλης προέρχεται από τους φωτισμούς και τους προβολείς. Στην πραγματικότητα όμως προέρχεται από τον μαγευτικό αέρα την κουλτούρα αλλά και τον εκθαμβωτικό πολιτισμό του.

Σίγουρα μας εντυπωσίασε όλους η Disneyland αλλά και τα μεγάλα πανέμορφα παλάτια. Πιστεύω όμως ότι τη μεγαλύτερη εντύπωση μας την έκανε η καθημερινότητα των κατοίκων και ο τρόπος ζωής , που είναι πολύ διαφορετικά και ίσως και πιο μπροστά από τη ζωή σε άλλες χώρες.

Φρόσω Αντωνέλου Β1

Το Παρίσι από μόνο του αποτελεί ένα παραμύθι. Ολόκληρη η πόλη είναι μαγική, αποτελεί ένα απίστευτο συνδυασμό του κλασσικού και του μοντέρνου που μαγεύει κάθε επισκέπτη . Σε μαγνητίζει και το ταξίδι που κάνεις εκεί ελπίζεις να μην τελειώσει ποτέ. Κάθε αξιοθέατο σε ταξιδεύει σε μια διαφορετική εποχή, ξεκινώντας στο μυαλό σου ένα καινούργιο μαγευτικό ταξίδι .Προσωπικά δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανένα από όλα αυτά τα πρωτόγνωρα και μαγικά μνημεία και αξιοθέατα που είχαμε την ευκαιρία να δούμε . Αλλά αν ήμουν αναγκασμένη να ξεχωρίσω κάποιο, πρώτο θα έβαζα τις Βερσαλλίες. Τα παλάτια ήταν απλά ονειρικά σε ταξίδευαν σε μια άλλη εποχή , την εποχή των Λουδοβίκων... φανταζόμουν τη ζωή μου εκεί, πώς θα ήταν να ζούσαμε εκεί μέσα; Μετά δε που επισκεφτήκαμε και τους κήπους των Βερσαλλιών, δεν ήθελα τίποτε άλλο. Το θέαμα η επιβλητικότητα των κτιρίων και των παλατιών , η φαντασία σε μετέφερε σε μιαν άλλη εποχή , έναν άλλο κόσμο που προσωπικά προσέφεραν σε μένα το καλύτερο πράγμα στο Παρίσι, την πόλη του φωτός και του έρωτα, μια πόλη που ακόμα και τώρα που γράφω τις σκέψεις μου με έχει κρατήσει εκεί και δεν μπορώ να ξεκολλήσω, μια πόλη που θα τη θυμάμαι για πάντα!!!!!

Καρκάση Ευαγγελία Α1

Παρίσι πόλη του Φωτός την αποκαλούν και όχι άδικα. Μια υπέροχη πόλη γεμάτη ομορφιές κι εκπλήξεις. Δύσκολο να εκφράσω όλα μου τα συναισθήματα που ένιωσα βλέποντας τα αξιοθέατα του Παρισιού. Από που να ξεκινήσω που να τελειώσω Μουσείο του Λούβρου, Πύργος του Άιφελ, Βερσαλλίες, Κήποι του Λουξεμβούργου, Μονμάρτη, Παναγία των Παρισίων, Αψίδα του θριάμβου, ήταν μοναδικά.

Τα έβλεπες και έμεινες άφωνος από θαυμασμό. Ίσως αυτό που με άγγιξε περισσότερο θα έλεγα ήταν τα αρχαία ελληνικά εκθέματα που βρισκόταν στο Μουσείο του Λούβρου, με χαρακτηριστικά δείγματα της Αφροδίτης της Μήλου και φυσικά τη Νίκη της Σαμοθράκης . Πραγματικά ένιωσα περήφανος που είμαι Έλληνας βλέποντας εκθέματα ελληνικά να τα βλέπουν εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως στο μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου. Επίσης κάτι που μου άρεσε πολύ ήταν η Disneyland που ήταν ένας πραγματικός παράδεισος για εμάς τα παιδιά . Η συνοικία της Μονμάρτης ήταν φοβερή λόγω της ωραίας ατμόσφαιρας που εξέπεμπε.

Ήταν πραγματικά μια εμπειρία ζωής που θα μου μείνει αξέχαστη. Εύχομαι κάποια μέρα στο μέλλον να μπορέσω να ξαναπάω σ΄ αυτή τη μαγευτική πόλη!!!

Αγαθοκλής Θανάσης Γ1

Στην κορυφή της σελίδας Επιστροφή στην αρχή της σελίδας