ΕΚΔΡΟΜΗ  ΣΤΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

Σχολικό έτος 2009-2010

Επίσκεψη στο Γαία

Ξεκινήσαμε και τη φετινή σχολική χρονιά ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα “Παραγωγή ενέργειας και τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας στο σπίτι και στο σχολείο”.

Στις 3 Φεβρουαρίου 2010 έγινε η πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης ΓΑΙΑ από την ομάδα μας και συμμετείχαμε στα προγράμματα : "ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ", "ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ" και "ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ".

Στις 16 και 17 Φεβρουαρίου έγινε η διήμερη επίσκεψη στο Περιβαλλοντικό Κέντρο Καρπενησίου. Ξεκίνησε αρκετά νωρίς το πρωί η περιβαλλοντική ομάδα με τους καθηγητές που έκαναν το πρόγραμμα της περιβαλλοντικής Χαρμαντζή Παναγιώτα και Χωματά Κωνσταντίνο και τον κ. Φακούτσο Γεώργιο που είχε την ευθύνη του συνοδού.

Πλησιάζοντας στο Καρπενήσι συναντήσαμε όμορφα βουνά όπου κυριαρχούσαν τα έλατα και υπήρχαν αρκετά χιόνια που δεν είχαν λιώσει ακόμα.

Το Περιβαλλοντικό κέντρο μας φιλοξένησε στη Μαθητική Εστία. Αμέσως μετά το μεσημεριανό φαγητό ξεκινήσαμε την εξόρμηση μας στο ιστορικό χωριό Κορυσχάδες. Επισκεφθήκαμε το ιστορικό Δημοτικό Σχολείο που σήμερα είναι μουσείο Εθνικής Αντίστασης.

Στη συνέχεια πήγαμε στη πόλη του Καρπενησίου για την επόμενη διαδρομή. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, υπό μορφή παιγνιδιών γνωρίζουν ένα ιστορικό συμβάν, ένα μύθο, ένα ποιητή της περιοχής, τρόπους προσανατολισμού. Τα παιδιά ενθουσιάζονται και συμμετέχουν ενεργά στο παιγνίδι και παρά τη βροχή δεν πτοούνται.

Τη δεύτερη ημέρα πάλι πρωί πρωί ξεκινάμε την εξόρμηση μας για να γνωρίσουμε τα μεγαλόπρεπα βουνά με τις ψηλές κορφές, τις απότομες χαράδρες, τις δασωμένες με έλατα πλαγιές, και την ποικιλία της πανίδας και της χλωρίδας.

Φτάνουμε στο Μικρό Χωριό και από εκεί πεζοπορούμε και ανιχνεύουμε τα μονοπάτια των προγόνων μας, μας εξηγούν οι εκπαιδευτικοί του Περιβαλλοντικού Κέντρου τη χλωρίδα και την πανίδα και τα μνημεία της περιοχής . Καθαρός αέρας, τα πνευμόνια μας ανοίγουν, μυρίζει παντού φύση, περπατάμε δίπλα στις κουφάλες, που φωλιάζουν τα σκιουράκια και οι αλεπούδες. Αισθάνεσαι ότι το παρθένο φυσικό περιβάλλον ταιριάζει περισσότερο στη φύση του ανθρώπου.

Η πεζοπορία μας καταλήγει στο εκκλησάκι του Αη Σώστη. Ξεκουραζόμαστε και παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής. Η πεζοπορία μας τελειώνει στη Νεραϊδολίμνη εδώ που κάποτε χόρευαν οι νεράιδες και τα ξωτικά σύμφωνα με την παράδοση της περιοχής. Τελειώνουμε με την επίσκεψη στο Κεφαλόβρυσο με τα πολλά νερά και το μνημείο προς τιμή του Μάρκου Μπότσαρη.

Η όμορφη περιήγηση τελειώνει με ξεκούραση για ένα καφέ σε ένα κέντρο ιππασίας δίπλα στο ποτάμι.

Ξεκινήσαμε για την Αθήνα γεμάτοι όμορφες εικόνες και συναισθήματα και με την ελπίδα την επόμενη σχολική χρονιά να επισκεφτούμε κάποιο άλλο περιβαλλοντικό κέντρο.

Χαρματζή Παναγιώτα, ΠΕ17

Δραστηριότητες στο μουσείο Εθνικής Αντίστασης

Κορυσχάδες μουσείο εθνικής αντίστασης

Κεφαλόβρυσο. Ο τόπος που έπεσε μαχόμενος ο Μάρκος Μπότσαρης.

Δραστηριότητες στο Μικρό Χωριό

Πορεία στο βουνό-1

Πορεία στο βουνό-2

Πορεία στο βουνό-3

Τόπος εκτέλεσης ανταρτών

Η πηγή του Μάρκου Μπότσαρη

Στο εκκλησάκι του Αη Σώστη

Στη Νεραϊδολίμνη

Στην κορυφή της σελίδας Επιστροφή στην αρχή της σελίδας