ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ

Σχολικό έτος 2008-2009

Στιγμές από το ταξίδι η κα Κολοκυθά εν δράσει

Η εκδρομή είχε προγραμματισθεί για τις 5 και 6 Μαρτίου 2009 στο Περιβαλλοντικό Κέντρο του Παλαιού Παντελεήμονα, χωριού στον Ανατολικό Όλυμπο.  Οι πληροφορίες έλεγαν ότι πρόκειται για έναν τόπο ιδιαίτερης  φυσικής ομορφιάς και ήδη είχαμε προετοιμασθεί ψυχολογικά να επισκεφθούμε το ορεινό μας προορισμό γεμάτοι προσδοκίες. Η αναχώρηση είχε καθορισθεί για τις 06:00 από το σχολείο μας και παρά το πολύ στρατιωτικό εγερτήριο όλοι ήμασταν στην ώρα μας. Επιβιβαστήκαμε λοιπόν και ξεκινήσαμε. Τα χιλιόμετρα ήταν πολλά…πάρα πολλά και υπολογίζαμε ότι θα φτάναμε το μεσημεράκι.

Μετά από δύο στάσεις και αρκετή βροχή, που εν τω μεταξύ είχε αρχίσει, επιτέλους φτάσαμε στον Παλαιό Παντελεήμονα. Τα λόγια είναι περιττά καθώς βρεθήκαμε στον Όλυμπο και από τον όμορφο ξενώνα μας  «Πλειάδες» μπορούσαμε να απολαμβάνουμε ταυτοχρόνως την κορυφή του βουνού και τη θάλασσα του Αιγαίου που απλωνότανε μπροστά.  Τακτοποιηθήκαμε γρήγορα και ξεκινήσαμε για το μεσημεριανό μας γεύμα περπατώντας με τα πόδια στα όμορφα καλντερίμια  του χωριού, θαυμάζοντας τα πέτρινα σπίτια και τις γραφικές πλατείες. Το γεύμα μας ήταν αυτό που χρειαζόμασταν για να ξεκινήσουμε το πρόγραμμά μας όπως άλλωστε είχαμε κανονίσει με τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας που μας περίμεναν.

Πάντα περπατώντας με τα πόδια φτάσαμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανατολικού Ολύμπου όπου μέσα από ευχάριστα παιχνίδια στη φύση αρχίζει η γνωριμία μας με τον παραδοσιακό οικισμό  και το δομημένο περιβάλλον. Οι μαθητές παρακολουθούν εικόνες από τη φύση, παρουσιάσεις με τη βοήθεια του υπολογιστή και έχουν την πρώτη γνωριμία με τον τόπο. Η περιήγηση σε λίγο αρχίζει αλλά τα πρώτα σύννεφα δείχνουν ότι θα μας χαλάσουν τα σχέδια. Η βροχή αρχίζει να πέφτει αλλά οι φίλοι μας από το Περιβαλλοντικό Κέντρο τα ’χουν όλα προβλέψει και καθώς είναι εξοικειωμένοι με τα… στοιχεία της φύσης μοιράζουν σε όλους  κίτρινα αδιάβροχα. Η πορεία της κίτρινης πλέον ομάδας μας ξεκινά μέσα στο χωριό: εξερεύνηση του τοπίου, παρατήρηση λεπτομερειών, ανακάλυψη χρωμάτων και ήχων…Κουβαλάμε πάντα μαζί μας τετράδια στα οποία σημειώνουμε όσα παρατηρούμε: πέτρινη τοιχοποιΐα, κεραμοσκεπές, ξύλινα δοκάρια.  Η ώρα περνά και αρχίζει να νυχτώνει. Παρακολουθούμε ήδη εδώ και τέσσερις ώρες το πρόγραμμα. Επιστροφή στο περιβαλλοντικό κέντρο. Το δείπνο μας περιμένει σ’ ένα ωραίο ταβερνάκι και επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση!

Η μέρα που ξημερώνει δείχνει πως θα ’ναι ηλιόλουστη και ετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη πορεία μέσα στο δάσος όπως έχουμε συνεννοηθεί από την προηγούμενη με τα μέλη του Κ.Π.Ε. που μας περιμένουν μετά το πρωινό μας γεύμα.  Μερικές φωτογραφίες αναμνηστικές και …φύγαμε. Είμαστε εφοδιασμένοι  με καπέλα για τον ήλιο, με πανωφόρια για το πιθανό κρύο, με ορειβατικά μποτάκια για να αντιμετωπίσουμε τα λασπόνερα. Ας μην ξεχνάμε ότι έβρεχε όλη τη νύχτα και το περπάτημα δε θα είναι τόσο εύκολο. Η πορεία έχει σχεδιαστεί να διαρκέσει περίπου τέσσερις ώρες μέσα στο δάσος του Ανατολικού Ολύμπου και ανυπομονούμε να το ζήσουμε.

Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες με το δικό της αρχηγό η καθεμιά για κινούμαστε πιο εύκολα και να λειτουργούμε πιο άνετα και  παρατηρούμε φυτά, χρώματα, λουλούδια, πατήματα ζώων και ό, τι άλλο μας υποδεικνύουν οι συνοδοί μας που  με πολύ κέφι και όρεξη απαντάνε σε ερωτήσεις,  παρουσιάζουν το δάσος, σχεδιάζουν παιχνίδια και μας μαθαίνουν πράγματα που δεν είχαμε φανταστεί. Παιχνίδια, μετρήσεις, υπολογισμοί ηλικίας δένδρων, μικρές αναβάσεις περπάτημα μέσα στη λάσπη και έχουμε όλοι γίνει μικροί εξερευνητές.

Η ώρα περνά και η εκδρομή πλησιάζει στο τέλος της. Μάλλον συννεφιάζει ξανά και ο καιρός δείχνει έτοιμος για νέα μπόρα. Επιταχύνουμε το βήμα μας και φτάνουμε σ’ ένα ξέφωτο. Βρισκόμαστε πλέον κοντά στο χωριό όπου θα γευματίσουμε πριν αναχωρήσουμε για την Αθήνα. Τελευταίο αποχαιρετιστήριο παιχνίδι: η διελκυστίνδα. Οι  δυο ομάδες παρατάσσονται και νικητής αναδεικνύεται τελικά το σκοινί που…σπάει λόγω υπερβολικού βάρους μια και η ομάδα είναι πολυπληθής.

Αποχαιρετάμε τα μέλη του ΚΠΕ Ανατολικού Ολύμπου και τρέχουμε…αλλά πραγματικά τρέχουμε για φαγητό (βρεχόμαστε και λίγο είναι η αλήθεια) καθώς η μπόρα έχει ήδη ξεσπάσει. Το ταξίδι της επιστροφής είναι ενθουσιώδες: τραγούδια στο λεωφορείο και ξανά τραγούδια.

Ευχαριστώ όλους για την όμορφη εμπειρία,

Κ. Ξυναριανού

Στις 5/3/2009 πήγα μαζί με την  περιβαλλοντική ομάδα μια διήμερη εκδρομή στον Ανατολικό  Όλυμπο, στον παραδοσιακό οικισμό «Άγιος Παντελεήμονας». Το μέρος ήταν υπέροχο, καθώς επίσης και η φροντίδα που μας έδειξαν οι υπεύθυνοι του κέντρου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ανατολικού Ολύμπου.

Όλα έμοιαζαν με ζωγραφιές που με γοήτευαν… Κάναμε πολλούς περιπάτους στη περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο γνωρίσαμε καλύτερα το χωριό και το δάσος. Είδαμε πολλές δροσερές πηγές με άφθονο κρυσταλλένιο νερό, καθώς επίσης γνωρίσαμε και την ομορφιά του δάσους. Τα φύλλα των δέντρων είχαν πέσει και είχαν σχηματίσει ένα καφέ-κίτρινο χαλί. Μόνο μερικά δέντρα κρατούσαν τα φύλλα τους, τα αειθαλή. Έτσι, ανακαλύψαμε επίσης τη σημασία και τον καλλωπισμό που προσφέρει ένα δάσος σε μια περιοχή…

Αλλά και η  διαμονή ήταν θαυμάσια. Από τον ξενώνα «Πλειάδες», είχαμε μια απίστευτη θέα στο Αιγαίο πέλαγος και προς την Κασσάνδρα, το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής ενώ χαζεύαμε το ουράνιο τόξο που ξεπρόβαλλε τη στιγμή που φτάσαμε!!!

Η στιγμή της αποχώρησης είχε ένα μελαγχολικό ύφος, ενώ σε αυτό βοηθούσε και η μπόρα που μας είχε πιάσει και ο αέρας που φυσούσε με ορμή. Στη συνέχεια όμως, όταν η βροχή σταμάτησε, ξαναεμφανίστηκαν τα δέντρα που αστραποβολούσαν…

Θα με συνοδεύουν πάντα οι ωραίες εντυπώσεις από τα μοναδικά τοπία αυτής της αξέχαστης εκδρομής…

Μαρία Κούτση Γ΄2

Ο ξενώνας "Πλειάδες" όπου καταλύσαμε

Οι κκ. Χαρμαντζή και Κολοκυθά συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες

Εργασία υπό βροχήν

Παιχνίδια στο περιβαλλοντικό κέντρο

Παιχνίδια στο δάσος

Αναμνηστική φωτογραφία έξω από τις Πλειάδες

Η Δανάη Κόγια, ο καλύτερος "λύκος" που είδαμε ποτέ!

Και ανάβαση με σκοινί ορειβατικού τύπου...

Λάβετε θέσεις!

Στην κορυφή της σελίδας Επιστροφή στην αρχή της σελίδας